7 Mart 2013 Perşembe

Dost Dedim, Dostum Dedim

Bazı filmler, kitaplar sadece size ait, sizin damağınızda bir tat bırakır. Birilerini özlediğinizi, bir hatıranızı, bir kokuyu, bir tadı anımsatır size. İşte ben bunu hissettim Kelebeğin Rüyasında.

Aynı aileden olmayan iki kişinin kardeş, can olabileceğine inananlardanım ben. Hayatta iyi ki "dostlarım" oldu hep. Ne kadar daralsam da elimi tutanlar oldu, omuzuna kafamı yaslayabileceğim birileri oldu. Hep içimi ferahlandıran bir ses, çayımı tatlandıran bir dostum yanımdaydı. Burdan dostlarımı bırakıp gittiğim çıkmasın. Sadece demek istediğim "her insan özeldir". Hepsinin ayrı bir yeri var hayatımda, hepsinin ayrı olmazsa olmazlığı.

İşte filmde de aynı yerde büyümüş iki şair Muzaffer Tayyip, Rüştü Onur ve hocaları, dostları, destekçileri Behçet Necatigil var. Filmi anlatmak gibi bir niyetim yok ama oradaki dostluk gözlerimi doldurdu. Bir insanın her zaman yanında olmak ne kadar da güzeldir, ve her zaman yanında olunması ne kadar kıymetli. Aşkı, kardeşliği, darlığı, hastalığı, neşeli günleri beraber geçirecek birinin olması şu hayatta en büyük zenginliklerimizden biri değil midir ? Çılgınlıklar yapmak, sevmek, eğlenmek, darlığında sımsıkı tuttuğu el olmak, dünyanın öbür ucunda da olsa geleceğini bilmek, gecenin yarısında ararken "rahatsız eder miyim?" düşüncesini unuttuğunuz yerdedir tam işte dostluk. Aylarca, yıllarca hiç sesini duymasanız bile en rahat arayabileceğinizdir. Hayat dost ile güzeldir. Hayat aynı aileden olmadığın halde "kardeşim" dediğin insanla anlamlıdır. İçtiğin çayda, dinlediğin şarkıda, baktığın bir fotoğrafta, bir kitapta gözlerini doldurabilendir dost. En ummadığın anda "ben geldim" diyendir dost. Sen hastalandığında anneni aratmayandır. Sen ne kadar saçmalasan da sana katlanandır. Yolun saptığında tekrar yola döndürendir. Elindekini saymadan paylaşabildiğindir dost. Onunla bir yola çıktığında arkana baktırmayan, pişman etmeyendir dost. Bir gün araya kırgınlık ve kızgınlık girdiğinde bunu bir günle sınırladığındır dost. Kızmasına kızmadığın, kırılmasına dayanamadığındır. Özlediğindir. Özlendiğini bildiğindir. Onsuz yapılan her işte eksiklik hissettiğindir. Geceleri hayal kurdurandır. Seni en mutsuz olduğunda yerinden kaldıran, hayata döndürendir. Dost candır, kalptir, neşedir, kahve kokusudur, yıldızdır, duadır, gülücüktür, gözünün yaşıdır, dayandığın omuzdur...

Dost...Dost...

Filmin konusu değildi bunlar, damağımda kalanlardı sadece. Filmin bir yerinde "İyi olan yaşadığına sevinmektir, ölmediğine değil" diyor mesela bir yerinde, nasıl da umut dolu. "Aşk bahanesidir hayatın" diyor bir yerinde de :) "Sen ki çok güzelsin sebepsiz de gülebilirsin" bu da başka bir aklımda kalan... 

Velhasılı şeker yemişim gibiydi filmden çıktığımda hissettiğim tat, güzeldi. :)

3 yorum:

  1. Arka fonu düz renk yapsan diyorum. Okuyanın gözünü yoruyor da. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Ins o dostlarin arasindayizdirrrr

    YanıtlaSil
  3. BÜYÜK HARFLERİ KULLANARAK,SESİMİ SEMAYA DOLDURUP YANKILANACAK YER BIRAKMADAN,ELİMDE KAİNATTAKİ TÜM PAPATYALARI SANA BUĞULU İKİ CAMIN ARKASINDAN BOYNUM BÜKÜK TAKDİM EDERKEN EBEDİ DDDOOOSSSTTTUUUMMM DEMEK İSTERİM KABUL EDERSEN...

    YanıtlaSil