22 Mart 2013 Cuma

Böyle De Olmaz Ki :)

Ali Çolak bu ülkenin en güzel yazarlarından biridir kim ne derse desin. Ben hep bir ruhumuzun biyerlerde kardeş olduğuna inanırım yoksa ağzımdan çıkmadan gönlümden çıkanları bu kadar çabuk yazıya dökmüş olamazdı dimi ? :)

Ruhunu alıp insanın biraz eskiye, bazen biraz ileriye, bazen sevdiği bir şarkıya, yazara seyahat ettirir. Biraz uzaklaşmak istediğimde olduğum yerden ya da bir masal ülkesine kaçmak istediğimde yazılarına sığındığım, gönlünü karıştırdığım insandır, abimdir, arkadaşımdır. Cumartesilerini bana iple çektiren, gazeteden köşe yazısı kestiren insandır O. Her dem ilkbahar gibidir. Çiçek açsa da yazıları; vardır bir serinlik, bir çarpan ayaz yüzüme. Kesinlikle tanışmayı, muhabbetini dinlemeyi arzuladığım nadir insanlardan biridir



İşte kitap fuarında daha önce bulamadığım iki kitabını da alıp seriyi tamamladım. Ve tabi birine hemen elim gitti: Periyi Uyandırmak. Zaten O peri diyince içimde bahar çiçekleri açtı yine, ki okurken de çok keyif aldığımı itiraf ediyorum yine. (tamam anladık diyecek artık okuyanlar sanırım :) ) İsterdim ki okurken ya da hemen biter bitmez taze soluklarımla yazayım....Ama nasip bugüneymiş.

*Aşk yaşam şiirinin bir parçası" Edgar Morin
*"Sonra seni hatırlıyorum. Birden zindanım aydınlanıyor. Kuşlar cıvıldıyor içimde. Yaşamak istiyorum. "Cemil Mercek
*Bir dil evreni var ve buradan oraya vızır vızır gidip gelmeler oluyor. Ve herkes oradan getirebildiği kadar konuşup yazabiliyor, meramını o kadar anlatabiliyor.
*Dil olsa olsa bir büyü işidir.
*Bir yazarın asıl hikayesi, kağıt üzerine ilk cümlelerini düşürdüğü gün başlamıştır.
*Sabırlı, mahir ve fakat kıskanç, ihanet kabul etmez bir kadın gibidir yazı.
*Aniden, bir iç titremesiyle, bir anlık hevesle, yoğun bir duygu akışıyla "yazmalıyım" dersiniz ve böylece ilk oku atmış olursunuz.
*"Yazmasam çıldıracaktım" Sait Faik
*Yazmak aynı zamanda konuşmamaktır da, susmaktır. Sessiz çığlık atmaktır.
*"Her milletin dahisi vardır ama bizden başka dahi-i azam yoktur." Yusuf Ziya Ortaç
*Gerçekten yazar olmayı mı istiyorum, yoksa mutlu olmayı mı ?
*"Yaşlılık bir işi ellerin ayakların yapamaması değil, kafanın almamasıdır" Salah Birsel
*"Gündelik şeyler beni boğuyor. Halbuki içimde başka susuzluklar var" A.H Tanpınar
*"Sanat ne kadar uzun ,tanrım, hayat ne kadar kısa" Geothe
*Edebiyatın temizleme, diriltme ve dönüştürme gücünü ilkin, ancak kişisel yaşamınızda fark edebilirsiniz.
*Okuma her durakta bir şey bulmaktır.
*"Ben bir tek kitap okuyandan korkarım"
*Hiçbir insan bir ada değildir.
*Günaha çağıranların sesi, sevaba davet edenlerden fazla çıkar her zaman.
*Bir kadın elinin değmediği, söküğünü, düğmesini bir kadının dikmediği eşya, bir kadının derleyip toplamadığı kırıntı ebediyen eksik ve solgundur.
*Kadın, evin içinde bir sihirbaz değneğe benzer.

Velhasılı iyi kelimeleri bir arada görmek, bir bahar yaşamak için iyidir Ali Çolak ve şükür sebebimdir benim hep. Kendinin de dediği gibi; "Bir deneme bir şeyler, birilerini sevdirmezse beş paraya çalışmaz" Seviyorum ki ben O anlatırken şairleri, şiirleri, hikayeleri, dereleri, tepeleri, ağaçları... Böyle de güzel anlatılmaz ki, peri böyle güzel uyandırılmaz ki :)

2 yorum:

  1. Gelirken bekleriz efenim,perileri de uyandirip getirirsiniz insallah :))

    YanıtlaSil
  2. O bahsettiğin peri var ya...
    Ben onu bazen senin gözünde,bazen tebessümünde,bazen yüreğinde zaten görüyorum çok mutlu oluyorum ama göremediğim zamanlar bil ki yağmurlu,fırtınalı,karanlık bir gecede sokak ortasındaki şaşkın kediye dönüyorum...

    YanıtlaSil