25 Mayıs 2013 Cumartesi

Mekke / Medine

Okuduğum kitaptan notlar var bugün...
Bu benim Kutlu Yolculuğum için okuduklarımdan biri ve tek kelimeyle çok beğendim
Beni zorlayan tek yanı tarihe olan muhabbetim (!) 
Sayın Talha Uğurluel de tabi ince ince ayrıntı ayrıntı yazınca,
az biraz yormadı değil okumak :))

"Peygamber Efendimizin İzinde Mekke Medine"

Önce Medine anlatılıyor 
(Ki inşAllah biz de ordan başlayacağız sanırım)
Eski adıyla Yesrib bura...
Yeni adıyla Medine...
Mescidi Nebevi...
Yeşil Kubbe...
Ensar... Muhacir...Kardeşlik
Uhud... Hz.Hamza... Hz. Musab Bin Umeyr...
Cennetül Baki..
Eşinin ve babasının yanındaki kendine ayırdığı mezarlık kısmını Hz Ömer'e veren Hz. Aişe...
Hz Aişe... Hz. Sevde... Hz. Zeynep...
Hz. Rukiye... Hz. Ümmügülsüm... Hz. Zeynep...
Hz. Fatıma... Hz. Hasan...
Hz. Osman... Hz. Abbas... Hz. Halime...
yani..Cennetül Baki..
İlk Mescit Kuba... Kıbleteyn Mescidi (çift Kıbleli Mescit )...
Hurma bahçeleri...
Osmanlı Tren İstasyonu...
Her yer Efendimizin izleriyle dolu sanırım burda...
Bir yerde yıldızları (sahabe efendilerimiz)... Bir yerde ailesi...
Bir yerde sefere hazırlık... Bir köşede Ashabı Suffa...

Geldik Mekke'ye...

"Allah Teala Mekke civarını tamamen kayalık bir halde yaratarak, buraya gelenlerin gönüllerini çevresindeki hiçbir şeye kaptırmadan sadece kendine yönelmelerini istemiş" demiş Necip Fazıl... Çok hoşlandım bundan...
Hz. Hacer, Hz. İbrahim, Hz. İsmail burada en çok anılanlardan... Hz. Hacer olabilmek... "Bunu Rabbin mi istedi? " ile tevekkülde etmek... 

En son Safa ve Merve tepeleri arası say yapılıyor ve umre tamamlanıyormuş. Burada saçımızdan bir tutam kesiyormuşuz ve manen, "günahlarıma şahit vücudumun bir kısmı yenilenmiş oluyor" muş... Çok beğendim bu anlamı :)
Efendimiz Hz. Hatice ile yaşadıkları evi Hz. Zeynebe evlilik hediyesi olarak veriyor. Medineye hicretin ardından Akil (ki Hz. Ali'nin kardeşi) satmış bu evi. Mekke'nin fethinin ardından nerede kalacaklarını sorduklarında Efendimize; "Akil kalacak bize yer mi bıraktı" der. :(    (Şimdi burası mescitmiş)

Kabe insan yapısı ilk mekan yeryüzünde. 19 kere yenilenmiş. Hz İsmail ve Hz. Hacer 'in kabirlerinin burada olduğu söyleniyor (Hicr-i İsmail denen yerde) Hacerü'l Esved ile Makam-ı İbrahim arasında 39, Safa ile Merve Tepeleri arasında ise 70 peygamber kabri bulunuyormuş.

Zemzem ne amaçla içilirse ona çare oluyormuş, bunu da bilmiyordum :)

"Mekkedeki dağlar sanki namaz kılacak bir insan görünümünde, yönünü Kabe'ye dönmüş ve başını yere koymuş gibidir" diye ifade edilmiş... Ne naif, ne hoş  :)

Vee Taif anlatılıyor burada. İnsanlığın İftihar Tablosunun kıymetini o an anlayamayanların yeri... "Başlarımızda bizi koruyacak sağlam başlıklar, gözlerimizde en karasından gözlükler var ama güneş bizi perişan ediyor" diyor yazar... 80 km lik bu yolu yayan nasıl gittin Ey Efendiler Efendisi ? Nasıl bir sevgidir bu ? 

Semure Ağacını çok severmiş Efendimiz, yolculuk yaparken altında dinlenip namaz kılarmış :)

Cennetül Mualla var burada. Hz. Hatice, oğulları Kasım ve Abdullah, Ebu Talip ve Abdulmuttalib 'in kabirleri burada bulunmakta imiş....

Anlatamadım ben kitabı... O kadar yoğun ki.. Bereketli...Okumalı...Gidecek olsa da olmasa da insan O'nun (sav) yaşadıklarını adım adım takipten çok lezzet alıyor. 

Rabbim isteyen herkese kavuşmayı nasip etsin O Kutlu Mekanlara...









3 yorum:

  1. yazılanları okuyunca gözlerim doldu.En kısa zamanda bu kitabı edineceğim inşallah.Bloğu yeni buldum umre ile ilgili bi yazı görünce dikkatimi çekti.Nasipse insallah biz de eşimle ramazan umresine gidecegiz.Kendimi Oradaki maneviyata nasıl daha güzel hazırlarım pek bilemiyorum aslında bu kitabı okuyacagım insallah.sadece çok duygulandım paylaşmak istedim.Allah razı olsun

    YanıtlaSil
  2. mutlu eden cümlelerimin olduğuna mutlu oldum.
    kitabı çok seveceğinizi umuyorum.
    Rabbim kabul etsin güzel ziyaretinizi :)

    YanıtlaSil
  3. aynı şekilde notlar alarak okudum ve çok beğendim böyle kitapların sayısı artmalı artmalı :) gezginweb :)

    YanıtlaSil