2 Haziran 2014 Pazartesi

Mihmandar-ı Nebi

Istanbul işte...
Istanbul, Kutlu Mihmandarın, kutlu mihmandarı...
Her bir köşesi cennetasa, her bir mekanı huzura yelken.
Ve bir Peygamber (as) müjdesi : Konstantiniyye elbet fetholunacaktır...
Gönüllerin fethini mi kasteder Efendim, yoksa mekan fethi mi tam bilemem,

Lakin şu an gelse Kendileri, burukluk hisseder zannederim. 

Kalbim hicran dolar İstanbulda benim,
Köşe bucağının manası, huzurunu sisler sarmış,
Ne yana baksan heveskar haller, yad ellerde kalmış misal...
Kalmamış bağrında yiğitler, şairler sanki...
Her bir güzellik yavaştan toplamaya başlamış neyi var neyi yoksa sanki bu kentten.


Bende hep meraktı gerçekten Ebu Eyyüp Hazretlerinin fethe gelişleri...

Kutlu Fatih'i sık sık duyardım duymasına da
İlk Peygamber müjdesi isteyenler nasıl gelmişlerdi sahi,
Neler yaşamış, at sırtında aylar, mevsimler boyu nasıl gelmişlerdi ?
Ve sahi neydi Ebu Eyyüp Hazretlerini o yaşında buraya kadar getiren ?
O kutlu beldeleri, Peygamber hatıralarını arkada bırakıp gelmek nasıl bir duyguydu acaba ?

İskender Pala zaten severim...
Çok tarih okuyamayan ve lakin merak eden biri olarak beni cehalitimden kurtarır
Tabi akıcı üslup, tasvirler ve dahi edebiyat bağlanmama sebep...

Kitap Efendimizin hicretiyle başlar, yakın zamanlara dek uzanır.
Elbet bilemem her bir anlatılanın sahihliğini
-Zira en nihayetinde romana kurgu icaptır-
Lakin çok büyük keyfle okuduğumu itiraf etmem gerekir.


Nasıl bir heyecandır evinde O'nu ağırlamak,
Nasıl bir telaştır Kusva'nın adım adım evinize yaklaşması,
Nasıl bir mucizedir O'nu öldürmeye gelirken iman etmek O'na,
Nasıl bir mutluluktur O'na yol arkadaşlığı yapmak.
Ve yıllar sonra, O bu dünyayı terketmişken,
Hatta tüm O'na ait olanlar silinip giderken bu dünyadan
O'na kavuşamamak O'na uzaklık ne büyük hasrettir.
Cihat büyüktür yaştan, hastalıktan...
Cihat... Manevi destek olmak... Hal diliyle tebliğ...
Gayri müslimlerin eliyle bile Peygamber duasının karşılığını görmek:
"Sabahlara kadar uykusuz kalıp nöbet bekleyerek beni korumaya çalışan Sen de dünya ve ahirette koru"

Daha bir anlamlı sanırım şimdi Ebu Eyyüp mekanı...
Daha bir huzurlu mekan sahibini tanıyınca.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder