1 Ocak 2013 Salı

Tatil Güncesi

Tatiiil tatiiiil diye kıvranıp dururken sonunda geldi...Zihnen ve bedenen ne kadar ihtiyacım olduğunu benim gibi çalışanlar ve Rabbim bilir.. Sabah alarmı kurmadan, gayet kendi rızamla uyanıp yastığımla hasret giderdikten sonra aklıma iyi bir fikir geldi; kahvaltı hazırlamamak :) Hemeeen ev arkadaşcığımı da ikna edip yola koyulduk. Rezervasyon için aradığım adama "günaydın" dediğimde beni döveceğini zannetsem de sonradan haklı olduğuna kanaat getirdim. Hem ben de olsam 11 de "günaydın,kahvaltınız kaçta bitiyor? " diyen sese sevgiyle yaklaşamazdım 7 de kalkmışken.. Adam haklı ciğerim..








Neyse vardık gittik, manzara güzel, nimetler leziz, muhabbet koyu :)) Ve müthiş kahvemizi de içtikten sonra Yeşil Cami'de öğle namazını mütakip ikindi namazını ikame ettikten sonra kendimizi çarşının kalabalığına bıraktık.. Bu arada cami demişken; Yeşil Cami bana en huzur veren camilerden biridir Bursam'da. Sebep soracak olursanız elbet bilemem ama bi huzur kokar içeride. Beli bükülmüş teyzelerle saf olmak,onların zikirlerini duymak kalbe nasıl da hoş gelir. Bahçesi de ayrı bir huzurludur,yeşil çimlerle dolu zemin,ağaçlarla dolu gökyüzü... :) Yalnız ne yazıktır ki camilerimizin büyük bir eksiğidir bayan - erkek kapılarının ayrılmamış olması.. Hatta dahası bir çok camide bayanlara küçücük ve özentisiz yerler ayrılmasına da çok üzülerek bakarım. Ve mümkünse bunlardan ziyade üst katı hanımlara ayrılmış camileri tercih ederim. Camileri erkek, bayan, çocuk, genç herkesin huzur bulacağı yerler haline getirsek diyorum hani... Hiç de fena olmaz değil mi ?








(Kaldığımız yerden devam edelim) Ayakkabıcı amcanın biri güzel ağzıyla ve kibarlığıyla bize birer ayakkabı aldırdı. Sonra eşarp olayına girdik. O eşerpçı senin bu benim derken, gönlümüze göre beğendik hamdolsun. Pek zordur eşarp seçmek bu arada..Renk beğen, desen bul, yüzüne uysun, kıyafetine uysun, cebine uysun,ooo.. Ama yine de gayet neşeliydi. Burada hemen dip not düşmek isterim tacirler için... Daha kibar olsak diyorum hani, alacak insanların da bir zevki olduğunu kabul etsek, dövecek gibi, dünyadaki tek o ürünü satan sizmişsiniz gibi davranmasak diyorum.. Bir daha bir daha alış veriş yaptığım yerlerdeki insanlar genelde kibar insanlardır ve bir daha severek gitme sebebim en çok da budur. (Nasıl bir vefaysa benimki de :) ) Hatta sürekli alışveriş yaptığım marketteki satış görevlisine olan muhabbetimden daha yakında açılan markete uğramayan biriyim yani..İşte o kadar :))

Akşam namazının Ulu Camideki ikamesinin arkasından NT ye uğradık. Ve bir de gördüm ki, 2 kitaba bir de kendiler veriyormuş. Ooo "kaçmaz bu" deyip hemen istediğim kitaplara sarıldım, çok karlıyım çoook :) Ve çok da mutlu :)) Bir de Naat albümü aldık, daha önce ablamlarda çok beğendiğim albümüme kavuştum. İnsan ne dinlerse hakikaten ona sevgisi artıyor..Şarkı da sever dinlerim ama, başka işte ezgi,ilahi.. Hele de farklı yorumlardan,seslerden bildiğim sözleri duymak...Hmm gayet de iyi...Bu yeni albüm de Türkçe Olimpiyatları Çocukları'ndan..Sağolsunlar :))








İşte bir tatil de böyle geçti...Tatil iyidir,çalışmak varken..Teşekkür ederim Allah'ım...Her şey... Sayamayacağım her bir şey için çoook teşekkürler :))








6 yorum:

  1. 1) nerede kahvaltı ettiniz?
    2) afiyet şifa olsun:)
    3) yeşil benim için de çok önemli, çok özeldir. hem 7-20 yaşları arasında o semtte yaşadım hem de yeşil ihl'de okurken 6 yıl boyunca günde iki kez önünden geçtim, türbeyle cami arasındaki yolun bile büyülü bir havası var...
    4) kürk mantolu madonna'yı çok seveceksin;)
    5) sevgiler selamlar...

    YanıtlaSil
  2. aleyküm selam :)

    Yeşil Konakta,muhteşemdi diyemem ama severim ben orayı..Yeşil'de olması da ayrı bir güzellik tabi.Masal şehri gibiydi bugün oralar :)
    Çok merak ettiğim kitaplardan biri de oydu,bakalım,yorumu gelir buralara :)

    YanıtlaSil
  3. Gel de yap bir kahve senin elinden olsun gülüm @-)- veyse veyse kahve bahane ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canınız saolsun ailecek..Kahveler feda :))

      Sil
  4. Tatili hissetmek için çalışmak gerek ki şükürler olsun.
    Manzaranaın güzelliğini görmek için iç huzuru gerek.
    Nimetin lezizliğini farketmek için beraber yemek gerek.
    Muhabbetin koyu olması için karşındakinin parlayan gözbebeklerinde kendini görmen gerek.
    Kahve ise kesinlikle seninle güzelliğini tamamlıyor.
    Cemaatle namaz kılmak...Hem de o camilerde...Bu huzuru Rabbim herkese nasip etsin,kelimeler kifayetsiz...
    NT hem çok mutlu eder(Kitapları görmek) hem de üzer beni(Okuyamağım kitapların çokluğunu farkedip eksikliğimi görmek )...iyi ki var çünkü olmayan yerler kayıplarından habersiz.

    YanıtlaSil
  5. dost,kahve,kitap,cami,Bursa.. :) hamdlar ola :))

    YanıtlaSil