28 Ocak 2013 Pazartesi

Aşkın Gözyaşları Aktı

"Aşkın Gözyaşları"
Popülerizim...Ve ben bu akıma kapılanlardandım işte. Daha önceki bi NT ziyaretimde "okumalıyım bu seriden bir kitap diyip" başlamıştım..Lakin hiç beklediğimi bulamadım. Birinin adına biyogrofik roman yazıyorsanız onun hakkında doğruları yazmak zorundasınız. Evet arada abartmalara tamam, edebi sanatlara tamam, kurgu olan kısma tamam ama doğru olmayanı yazmanın doğru olmadığına inanıyorum kesinlikle. Anlatım benim ruhuma dokunmadı,dokunamadı.  Mevlana hazretleri yada Şems Hazretleri hakkında çok bildiğim var diyemem lakin ben öyle bir hayatı olduğuna inananamadım Şems Hazretlerinin, ya da anlatımda aksaklıklar olduğunu düşünüyorum. Kaldı ki bir ayet mealinin yanlış yazımı gibi koca bir hata varken kitapta insanların hayatlarıyla alakalı hatalar çok küçük. Evet evet böyle bir hata var bu kitapta ! Ki bu benim yakaladığım kısmı...(çok dikkatli bir okuyucu olamadığımı da eklemeliyim sevgili blogum)






İyi cümleler yine de vardı :)  Bir kısmı:

*Ama kırk peygambervari bir yaştır.
*Hoca dediğin adayan olmalı kendini.
*Öyle yaşa ki dünya seni ahirete götürsün.
*"Yarın ola aşk ola"

*                               Muhammed'den muhabbet oldu hasıl
                                 Muhammedsiz muhabbetten ne hasıl

*Allah ilk maşuktur ve bütün varlıklar O'nu arzular, O'na yönelir ve işler bütünüyle O'na döner.
*Düşünce gelince yolun ortasında da olsan otur, saatlerce keyfini sür.
*Alimken  arif oldun. Peki aşık olmaya namzet misin ?
*Kalbin anlamını bulmak için bedenimizi kaybetsek bile kalbimizin yardımı zihnimizin temiz kalmasına yetiyor
* Yetmiş kapıyı açan tek anahtardır aşk.
*Bir insanı çok seviyorsanız yarenlerini de fethetmeniz gerekir.
*Allah bir insanı senin elinle ayağa kaldıracaksa sen nasıl elini uzatmazsın ?
*Hüzün ki en çok yakışandı aşıklara
*Aşk hatırına gitmeliyim.
*Aşkın karşılığı yok. Bazı insanlar sadece sevmeyi bilir, karşısındaki sever mi sevmez mi hiç düşünmeden sever.
*Gönülsüz evlilik göz kamaştırıcı neşeleri pek davet etmez.

Peki tekrar bi Sinan Yağmur okur muyum ? Sanmam, vakit kaybı. Rahatsız olduğum mesele neden birilerinin hayatı kullanarak roman yapılıyor? Başka isim koy uydur istediğin kadar.. Ve Mevlana Hazretleri üzerinden rant sağlamaya çalışanlara tepkiliyim. Kimsenin böyle bir hakkı yok ! Kaldı ki Sayın Sinan Yağmur'u ayeti yanlış yazmasıyla alakalı Allah'a havale etmekteyim. O bilir ne yapacağını. Kendisine bu ayet meselesi ile ilgili mail attığım ve Twitter dan da sorduğum halde bir cevap gelmedi... Kendisi de bicevap olabilir mi ? 

1 yorum:

  1. Öyle herkesin elinde olan, hayatında üç-beş kitap okuduğu halde bir bilirkişiymişçesine şiddetle tavsiyelerde bulunan kişilerin okuduğu kiapları okumayı sevmiyorum ben. O yüzden defalarca karşıma çıkmasına rağmen okumadım bu kitabı. Ayrıca kapak tasarımı da önemli benim için. Çok yavan bence bu kitabın kapağı, çok özensiz, basit. Okumak istemememin bir sebebi de buydu. Şimdi senin yazdıklarından sonra da iyi ki okumamamışım diyorum. Ama Şems ve Mevlana'yla ilgili bir kitap, gerçek ve güzel bir kitap okumak istiyorum. Bildiğin, tavsiye edebileceğin bir kitap olursa yaz e mi :)

    YanıtlaSil